Back in Euskadi!
Back in Euskadi!
Only 1 day before the beginning of the race, here are some paddock news…
Comeback
During the South American tour, the EWC caravan had to let Sebastien GUILLAUME (F – Gas Gas), Mario ROMAN (E – KTM) and Luis OLIVEIRA (P – Yam) on the “old” continent due to various injuries. But we have now the pleasure to see them back in the Basque paddock healthy and ready to take their chances during the season.
St Jacques of Compostelle
The small Basque town will be this weekend the Enduro World capital and will offer to Spanish and French spectators a great celebration. But Munitibar is also a famous and compulsory way of the worldwide famous pilgrimage to St Jacques of Compostelle.
DIETRICH and HVA, it’s over!
Yesterday, Husqvarna via a press release, made the headline. The collaboration between the Italian firm and the American Ricky DIETRICH has stopped from a common agreement between the two parts; the causes announced are, a too big World Championship pressure and some family matters. The fanciful Californian leaves the EWC from the backdoor with a mixed result: 11th in the Enduro 1 class.
Misadventure
Back on the EWC, the team KST, managed by Carlo BADINI, must made their first steps during this Grand Prix AMV Seguros of Euskadi in Munitibar. But a big accident prevents them, destroying a big part of their van and structures. Carlo BADINI has also a broken whistle. We wish him a speedy recovery and we hope to see this team during the GP Polisport of Portugal.
KTM Super Test
As we announced it to you before, the KTM Super Test of tomorrow evening will take place in front of the paddock and will see the 118 entries racing in duel. See you at 18.00 to applause the World Enduro elite on this first special test of the European continent.
Young wind
Since the beginning of the season, the Maxxis FIM Enduro World Championship has promoted the FIM Youth Cup 125cc, to permit to the riders from 16 to 20 years old to compete. For this 3rd stage of the series, the class is “full” with 18 entries.
19 nations
19 nations will be present in Munitibar this weekend. Further the usual French, Finns, Italians, Spaniards, Swedish, British or also Belgian or Portuguese… and also the occasional Greeks and Argentinean, the EWC welcomes two riders from Israel (Jonathan LEVY and Dan MAYA), two Australian (Jemma WILSON and Jessica GARDINER) and two South African enduro riders (Toni JARDINE and Ruan ROBERTS). This internationalization confirms the emergence of new countries.
Official photos
Tomorrow, from twelve will take place the official photo class by class. This photo-shoot will start with Women and will finish with Enduro 3 class. It will gather the international press on the start area situated on the principal place of Munitibar.
Death
We just heard, with a lot of pain, that Hernan ABASCAL, one of the boss of Abascal Production, organizer of the Grand Prix Maxxis of Chile, passed away yesterday morning during a motorbike accident due to a diabetes crisis. The entire EWC paddock joins his family and Abascal Production in this painful and sad news. Hernan ABASCAL was a great man in the shadow and has made a lot to make of this Grand Prix a real big event.
World Enduro Championship
Traduzione in Italiano (By Google)
Solo 1 giorno prima dell’inizio della gara, ecco alcune notizie paddock …
Comeback
Durante il giro del Sud America, la carovana CAE dovuto lasciare Sebastien GUILLAUME (F – Gas Gas), Mario ROMANO (E – KTM) e Luis Oliveira (P – Yam) sul “vecchio” continente a causa di infortuni vari. Ma ora abbiamo il piacere di vederli di nuovo nel paddock basca sano e pronto a prendere le loro possibilità durante la stagione.
St Jacques di Compostella
La cittadina basca sarà questo fine settimana la capitale mondiale Enduro e offrirà agli spettatori spagnoli e francesi una grande festa. Ma Munitibar è anche un modo famoso e obbligatoria del pellegrinaggio di fama mondiale a San Giacomo di Compostella.
DIETRICH e HVA, è finita!
Ieri, Husqvarna tramite un comunicato stampa, ha fatto il titolo. La collaborazione tra l’azienda italiana e l’americano Ricky DIETRICH ha smesso da un accordo comune tra le due parti, le cause sono annunciati, una pressione troppo grande Campionato del Mondo e alcune questioni familiari. La fantasiosa californiano lascia il CAE dal backdoor con un misto risultato: 11 ° nella classe Enduro 1.
Disavventura
Ritornare alla CAE, il KST team, gestito da Carlo BADINI, devono fatto i loro primi passi in questo Gran Premio AMV Seguros di Euskadi in Munitibar. Ma un grosso incidente impedisce loro, distruggendo gran parte del loro furgone e delle strutture. Carlo BADINI ha anche un fischietto rotto. Gli auguriamo una pronta guarigione e speriamo di vedere questa squadra durante la Polisport GP del Portogallo.
KTM Super Prova
Come abbiamo annunciato a voi prima, il test KTM Super di domani sera si svolgerà di fronte al paddock e vedere le 118 voci che corrono nel duello. Ci vediamo alle ore 18.00 tra gli applausi l’élite Mondiale Enduro in questa prima prova speciale del continente europeo.
Vento Giovane
Dall’inizio della stagione, la Maxxis FIM Enduro World Championship ha promosso la Coppa FIM Youth 125, per consentire ai piloti dai 16 ai 20 anni per competere. Per questo 3 ° tappa della serie, la classe è “pieno” con 18 voci.
19 nazioni
19 nazioni saranno presenti in Munitibar questo fine settimana. Inoltre i soliti francesi, finlandesi, italiani, spagnoli, svedesi, britannici o anche belga o portoghese … e anche i greci occasionali e argentino, il CAE accoglie due piloti da Israele (Jonathan Levy e Dan MAYA), due australiani (Jemma Wilson e Jessica GARDINER) e due sudafricani piloti enduro (Toni JARDINE e Ruan ROBERTS). Questa internazionalizzazione conferma l’emergere di nuovi paesi.
Foto ufficiali
Domani, da dodici si svolgerà la classe ufficiale, foto di classe. Questa foto-shoot inizierà con le donne e si concluderà con la classe Enduro 3. Essa intende raccogliere la stampa internazionale sulla zona di partenza situata la sede principale di Munitibar.
Morte
Abbiamo appena ascoltato, con un sacco di dolore, che Hernan ABASCAL, uno dei boss della produzione Abascal, organizzatore del Gran Premio Maxxis del Cile, è morto ieri mattina nel corso di un incidente in moto a causa di una crisi di diabete. Il paddock intero CAE si unisce la sua famiglia e Produzione Abascal in questa notizia dolorosa e triste. Hernan ABASCAL fu un grande uomo nell’ombra e ha fatto un sacco a fare di questo Gran Premio un evento vero e proprio grande.
World Enduro Championship